ריפוי מוחלט מקוליטיס כיבית – הסיפור של מעין

הדרך אל האושר

לפני 4 שנים, סמוך ליום הולדתי ה-34, קמתי לבוקר ששינה את חיי. כאבי בטן ושלשולים בלתי פוסקים “משום מקום”. מטבעי, כבן אדם אופטימי, חשבתי לעצמי שחטפתי וירוס וזה יעבור בעוד כמה ימים… כשהבנתי שאין מגמת שיפור התחלתי להיפגש עם רופאים, לעשות בדיקות מקיפות וליטול כמויות גדולות של אנטיביוטיקה מסוגים שונים ללא הועיל. 

לאחר זמן קצר, אובחנתי בקוליטיס בדרגה בינונית, עם כ-20 יציאות דמיות ביום ללא יכולת לצאת מהבית ולנהל חיי שגרה. האבחנה של מחלה כרונית הכתה בי כמו רעם ביום בהיר והבנתי שחיי השתנו, אך לא תיארתי לעצמי שהשינוי יהיה פנימי.

ראשית התחלתי בתזונה מוקפדת וזרמתי עם הרפואה הקונבנציונאלית כך שניסיתי את כל התרופות בקו הראשון שיש להציע וכשלא היה שינוי הייתי מועמדת לטיפול בסטרואידים ותרופה ביולוגית. משהו בתוכי אמר לי לעצור ולחפש אלטרנטיבה אחרת ומזל שהפעם הקשבתי 🙂

פניתי לרפואה הסינית ולקחתי צמחי מרפא שהביאו לשיפור משמעותי מיידי ותוך 3 חודשים הייתי ברמיסיה מלאה. הרגשתי על גג העולם והתחלית להוריד מינונים באיטיות ובזהירות. בכל פעם שהגעתי למינון המינימנלי התחילו להופיע דימומים קשים ושלשולים והבנתי שזה לא מספיק. ניסיתי לשלב דיקור, אוסטאופתיה, תזונה אחרת, שיאצו ושלל שיטות שחלקן תמכו וחלקן לא. החזרתי את צמחי המרפא והבנתי שאני צריכה לנצל את הזמן הזה שאני מרגישה טוב וחושבת בהיגיון ולמצוא דרך חדשה. בזמן הזה הבנתי שהתפרצות הקוליטיס היתה בעקבות שנה קשה מאוד שעברתי והטריגר היה רגשי ולכן החלטתי לחפש מזור מתוך התבוננות עמוקה בעצמי ובחיי.

עברתי תהליך של שנה וחצי עם פסיכוטרפיסט, שהחלים מקוליטיס בעצמו, ולימד אותי צעד אחר צעד בעדינות ובסבלנות שפה חדשה. שפה שיש בה מונחים שלא הכרתי: חמלה, רוגע, שלווה, נשימה, הקשבה, הודיה, סבלנות, המתנה… בתהליך גיליתי שכאבי הבטן והכיווץ שאני חשה במעי הם דברים שחשתי גם בתקופות מוקדמות יותר לאורך חיי בסיטואציות שונות וטיפלתי בכך בתשומת הלב הראויה. לאט לאט משהו נרגע, התבגר, התפכח והרגשתי שעברתי דרך משמעותית שנתנה לי את הבסיס הנכון להמשך החיים. כבר שם הבנתי איזה שינוי עוצמתי אני עוברת בזכות הקוליטיס ואיך חיי היו שונים אילולא….

יחד עם זאת, לא הצלחתי להוריד את צמחי המרפא לגמרי ולכן החלטתי לפנות לגורם מטפל אחר בצמחי מרפא, במחשבה שאולי אצליח להיגמל מהם ביתר קלות. הצעד התברר כהרסני ולאחר כחצי שנה של יציאות דמיות העזתי לעשות קולונסקופיה שהראתה דלקת חמורה מאוד ונרחבת הרבה יותר. בנקודה הזאת הבנתי שמכאן יש לי רק דרך אחת – להחלים! כעזרה ראשונה לקחתי את צמחי המרפא שידעתי שעוזרים לי מייד להפסקת הסימפטומים וחזרתי לשים את כובע המהנדס שלי ולהשתמש בכישוריי המקצועיים לחפש פתרון. 

עשיתי רשימה של מיטב המטפלים בארץ ובמקביל הגדרתי לעצמי שאני במקום טוב מבחינה רגשית וחסרה לי קפיצת המדרגה בעקבותיה אגמל מצמחי המרפא. 
במקריות רבה קראתי את שמו של יאיר גת באחד הפוסטים, אך לא מצאתי בזמנו עדות כתובה נוספת. עיינתי באתר שלו ושוחחתי איתו בטלפון, כשמשהו פנימי חזק סימן לי להתחבר אליו. הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, לא הצבתי לעצמי מטרה להיות בריאה בסוף התהליך, אלא הגדרתי לעצמי לעבור דרך של החלמה ללא נקודת יעד סופית. התחלתי במפגשים פרונטליים עם יאיר והיה לי ברור שהאנרגיה שהוא מקרין מבטיחה את הדרך. פגשתי אדם נינוח, איתן בדעותיו, שמעביר מסרים בפשטות והמון היגיון ולכן היה לי קל להתחבר לדבריו. פגשתי אדם שכל רצונו להעביר את התורה והידע העצום שברשותו לאחרים ולתת לי כלים להחלים בכוחות עצמי. בכל מפגש נדהמתי לגלות ביטחון עצום וצניעות גדולה שהיוו עבורי קרקע יציבה ופוריה להחלמה. בכל מפגש הרגשתי שאני משחררת משהו ויוצאת עם עוד הרבה רעיונות ומחשבות איך להחלים.
מהר מאוד נפרדתי מצמחי המרפא ללא תסמינים כלשהם ועם חיות ואנרגיה שלא חוויתי הרבה שנים (בלי קשר לקוליטיס). המשכתי בתהליך מתוך עניין וסקרנות, מתוך התפעלות בעצמי ובשינוי שחל בי וכלל שהזמן עבר ראיתי איך הדברים מסתדרים מעצמם. 
לאורך כל הדרך יאיר היה זמין ולכן הצלחתי לטפל בדברים באותו הרגע ולא לחכות למפגש הבא ולצבור תחושות שליליות או חוסר ביטחון.
הידע הרב שיש ברשותו בתחומים שונים איפשר לי למצוא את הכלים והשיטות שאני מתחברת אליהן, מה שהפך את התהליך לפרקטי עם יכולת ליישם ולהתנסות יד ביד עם יאיר וגם בעתיד לבד. יאיר דייק לי את הדברים בדיוק כמו שהייתי צריכה וכעת אני מרגישה מצויין, ללא צמחי מרפא/תרופות ובעיקר עם המון אושר וביטחון.

טיפול טבעי יכול לעזור לך להבריא ממחלות כרוניות בדרכי העיכול

השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית
ללא עלות:

לקריאה והעמקה נוספת:

Share this post

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email